Přeskočit na hlavní obsah

Muffin a čaj - Theo Addair

Krásný den, knihomolové!

Muffin a čaj, kniha, na kterou jsem několik měsíců, se směsicí strachu a zvědavosti, čekala, se navzdory očekávání četla velice lehce.
A jak že se mi vlastně líbila?
Přečtěte si to...

Český název: Muffin a čaj
Autor: Theo Addair
Série: - 
Počet stran: 272
Nakladatelství: YOLI
Rok vydání: 2018
Žánr: Young Adult, Romance, LGBT
Anotace:
Daniel a Kit jsou dva šestnáctiletí spolužáci, kteří snad ani nemůžou být rozdílnější. Jeden je nejlepším studentem na internátě, k okolí se chová odměřeně a úzkostlivě si střeží své soukromí. Druhý má umělecké nadání, pořádek považuje tak trochu za zbytečnost a často dřív mluví, než myslí.
Zdálo by se, že přátelství mezi nimi je nepravděpodobné a cokoli hlubšího rovnou nemožné. Jenže muffin a čaj přece dokáží zázraky, to je známé přísloví. A pokud není, tak by mělo být…

Trailer:

Něco málo o autorovi:
Theo Addair je pseudonym (který vznikl při hraní jedné textové RPG hry aneb hry na hrdiny) českého autora, který se narodil v Praze. Od útlého dětství miluje knihy a psaní je jeho velkou vášní, stejně jako zpěv, jízda na motorce a studium cizích jazyků. Pokud zrovna nepíše, pracuje v jedné advokátní kanceláři. Víc se dozvíte na autorově blogu.

Něco málo k ději:
Daniel a Kit studují na elitním internátním gymnáziu, jehož ředitel je doslova posedlý Anglií, takže studenti musí nosit uniformy, odevzdat mobily a veškerou další elektroniku hned po příjezdu, volat domů z veřejných telefonů nebo psát emaily ze školních počítačů v knihovně.
Daniel chodí do čtvrtého ročníku a všechen svůj čas věnuje učení. Kit je ve druhém ročníku, miluje kreslení a zpěv, je přátelský a velice rád pozoruje ostatní, proto mu neujde, že Daniel není takový ledový psí čumák, jak se snaží své okolí přesvědčit a usmyslí si, že téhle záhadě přijde na kloub, děj se co děj. 
Oba od samého počátku ví moc dobře, že hledají partnera stejného pohlaví, takže tohle rozhodně není knížka o sebepoznávání, ale o cestě za přátelstvím a láskou.

Podobné knihy:
Pokud Vás zaujala tématika LGBT, musím tu jistojistě zmínit sérii Noční běžci od Lynn Flewelling, což je fantasy o dvou velice talentovaných a sympatických zlodějíčcích, intrikánech, šlechticích, vyslancích... no prostě mužích mnoha tváří.
Pak samozřejmě hodně podobné knihy jako Probuzení Simona Spiera, Will Grayson, Will Grayson, Líbali jsme se nebo novinka vycházející na konci května, Dej mi své jméno.
Najde-li se tu někdo spíše na historii, napadá mne Dánská dívka nebo třeba trochu kontroverzní Lady Fuckingham.

Postavy:
Daniel "Dany" Morgenstern - je o něco výraznější osobností než Kit. Trpí záchvaty paniky a úzkostí pramenící z velice nepříjemné události, která se mu stala v prvním ročníku. Právě kvůli ní je uzavřený a straní se ostatním. Na první pohled působí arogantně, ale ve skutečnosti je věčně ve střehu připravený prchnout do bezpečí svého pokoje. Co se lásky a vztahů týče, je velice nejistý a absolutně si nevěří.

Cristian "Kitty" Arroyo - je velice otevřený a všímavý snílek.  Miluje kreslení a zpěv. Snaží se vždy a všude  dělat a říkat, co se od něj očekává. S Danielem má poprvé pocit, že chce někdo slyšet to, co si opravdu myslí, ne co je podle ostatních správné. Ač jsou stejně staří, oproti Danielovi působí velice mladě až dětsky.

Prostředí:
Mít na pozadí příběhu místa a zvyky, které znám "na vlastní kůži", pro mne sice nebylo úplnou premiérou (Lanczová), ale chvílemi jsem měla pocit, že ano, protože z knihy na mne nedýchal "český vzduch". 

Krátká ukázka:
Kit se posadil na zídku podél schodů před hlavním vchodem a čekal. Přemýšlel, kolik času zabil bezcílným spřádáním snů za bílého dne, o kterých dobře věděl, že se nesplní.
Proč musí člověk chtít vždycky zrovna to, co nemůže mít? Začíná to, když nám jsou tři a chceme večeřet zmrzlinu, a od té doby se to jenom zhoršuje.
- strana 156, 34. kapitola Kit

Na závěr moje hodnocení, pocity a dojmy ze čtení:
Netajím se tím, že čeští autoři nejsou můj šálek čaje, ALE... kniha Muffin a čaj je výjimka potvrzující pravidlo. Opravdu hodně se mi líbila. Četla se jedním dechem. I když to nebylo nic neuvěřitelně závratného a dechberoucího, bylo to tak strašně milé a něžné a hezké a prostě roztomilé, že jiný než téměř plný počet hvězd v mém hodnocení nepřipadá v úvahu.
Bylo to napsáno hezky čtivě, i když střídání pohledů v jednotlivých kapitolách bylo na několika místech opravdu nudné a mírně rozčilující (číst několik stran téměř to samé je moje nemesis, proto mi trvalo tak dlouho přečíst třeba Zaklínače, protože pan Sapkowski je na tohle nesmyslné a iritující prodlužování děje naprostý expert).
Každopádně si moc ráda přečtu další autorovu knihu, na které už pracuje a budu doufat, že se povede stejně jako tahle sladká prvotina.

Komentáře

  1. Máte nedorozumění se svým milencem, které vedlo k rozchodu, a pokusili jste se s ním smířit, ale nedává vám pozitivní odezvu a máte pocit, že se ve vašem vztahu něco nedaří a potřebujete rychlé řešení , kontaktujte Dr. Ajayi ještě dnes a postarejte se o to, aby se váš milostný život vrátil k tomu nejlepšímu s vaší bývalou, Dr. Ajayi mi pomohl obnovit mír v mém domě, protože můj manžel mě opustil na 9 měsíců a žil s jinou ženou a nikdy nechtěl vraťte se domů, ale s pomocí sesilatele kouzel Dr. Ajayiho se vrátil domů po 3 dnech poté, co doktor Ajayi provedl silné kouzlo obnovy. Pokud tedy potřebujete rychlé řešení ve vztahu nebo manželství pomocí kouzelníka, kontaktujte Dr. Ajayiho nyní na e-mailu: drajayi1990@gmail.com nebo Viber / Whatsapp:
    +2347084887094

    Může také provést následující kouzlo níže
    1. Loterie kouzlo
    2 Kouzlo štěstí
    3. Kouzlo k výhře u soudu
    4. těhotenství kouzlo
    atd..

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Já a FANFIKCE

Krásný den, knihomolové! Při svém asi desátém návratu k Elysejskému klíči jsem se rozhodla sepsat tento článek na téma mého vztahu (pohledu, názoru) k fanfikcím (výlučně jen ze světa Harryho Pottera, nikdy jsem nečetla nic jiného ani mne to nějak zvlášť neláká). Všeobecně se ve svém okolí setkávám buď s absolutní neznalostí nebo s názorem, že fanfikce je pouze sprosté vykrádání již existujících děl a ten, kdo je píše nebo čte, by se měl stydět.  Já měla dřív stejný názor, než se mi podařilo proniknout do tohoto světa hlouběji. Přiznám se bez mučení, že jsem před manželem schovávala čtečku po celou dobu, co jsem Elysejský klíč četla poprvé.  Jenže s každou další stránkou se můj názor měnil. Teď, po pár letech "sbližování", můžu bez obav říct, že existuje HNED NĚKOLIK   fanfikcí, které se mi líbí DALEKO VÍC než původní originál. Jsou to milionkrát poutavější příběhy s naprosto úžasnými zápletkami, originálním pojetím magického světa, mnohem smysluplnějším průběhe

Skleněný trůn Tag!

Krásný den, knihomolové! Jako omluvu za mou nevalnou aktivitu za posledních pár týdnů jsem si pro Vás připravila další TAG. Tentokrát je tématem Skleněný trůn , protože nedávno vyšla Věž úsvitu, přišlo mi to takové symbolické ;) Na tento konkrétní TAG jsem narazila na webu  Emie´s Nook , přeložila si ho, trochu poupravila podle svých představ a pracovala na něm opravdu dlouho, protože je jednak docela obsáhlý, jednak bylo pár otázek opravdu záludných a mě dalo nemalou práci přijít s odpovědí. Přesto jsem si každou chvíli s ním opravdu užila a doufám, že Vám se bude líbit. Tak jdeme na to! Lysandra: Kniha, jejíž česká obálka je hezčí než ta zahraniční Úplně jako první mě napadla kniha Štěstí ve stínech od Lynn Flewelling (první díl série Noční běžci), protože tu obálku strašně miluju, a potom, co jsem zjistila, jaký byl originál, jsem opravdu moc vděčná za to, že udělali novou. Abraxos: Kniha, která je lepší zevnitř než zvenčí Opět další úplně jednoduchá otázka

Pár faktů o mé maličkosti...

Krásný den, knihomolové! Sepsala jsem pár faktů ohledně mé maličkosti, abych Vám alespoň trochu přiblížila "svět, ve kterém žiju" aneb malé pootevření dveří mé duše pro ty z Vás, které by to třeba zajímalo.  FAKT č.1 Jsem prvorozená dcera, u které rodiče projevili naprosto "neobyčejnou kreativitu" a dali mi jméno po mé mámě, tedy Pavla (jen tak mimochodem náš malý rodinný vtípek: moje máma je Pavla, já jsem Pavla a můj manžel je Jaroslav, jeho máma se jmenuje Pavla a táta Jaroslav... umíte si představit, jak "úžasné" je sejít se v jedné místnosti?).  FAKT č.2 Je mi 25let . Narodila jsem se pár dní před Vánocemi (konktérně 15.) a považuju prosinec za nejkrásnější období v roce (spolu s podzimem, samozřejmě). FAKT č.3 Mám půlroční dceru Zoe a manžela Jaroslava , který je mou první láskou (nepočítám ty nevinné lásky ze školky a prvního stupně základky, kdy se každý vodil za ručičku chvilku s tím a chvilku s tím a připadal si strašlivě dospěle), s